21. Apr 2023

Schneider Electric biedt SpaceLogic KNX BMS IP Gateway voor eenvoudige EcoStruxure integratie

Als het gaat om commercieel vastgoed, leveren de huidige gebouwbeheersystemen (BMS) bruikbare inzichten die eigenaren en exploitanten van gebouwen kunnen helpen betere zakelijke beslissingen te nemen.

Het EcoStruxure BMS-platform van Schneider Electric maakt gebruik van de vooruitgang in IoT, mobiliteit, sensing, cloud computing, analytics en cyberbeveiliging om de kracht van digitale transformatie naar commerciële gebouwen te brengen, de engineering- en onderhoudskosten te verlagen en de ecologische voetafdruk van gebouwen te helpen verminderen.

Het is nu gemakkelijker dan ooit om KNX-installaties te integreren in de EcoStruxure Building Operation omgeving met de SpaceLogicKNX BMS IP gateway.

Eén apparaat, drie functies voor snelle, eenvoudige configuratie en ingebruikname

De SpaceLogic KNX BMS IP gateway is een bidirectioneel multifunctioneel apparaat dat dient als KNX IP router, KNX IP interface en DPSU choke voeding. Het stelt professionele installateurs in staat om KNX-installaties sneller en kosteneffectiever te implementeren en te integreren in gebouwbeheersystemen.

• Een in het apparaat geïntegreerde toepassing maakt configuratie en ingebruikname eenvoudig en ongecompliceerd.
  • Multifunctionele mogelijkheden maken extra IP-routers en KNX-voedingen overbodig.

100% compatibiliteit en naadloze integratie

De hoge kosten om bedrijfsgebouwen uit te rusten met de controllers en andere apparaten die nodig zijn om een GBS in te voeren, vormen niet langer een belemmering.

De nieuwe SpaceLogic KNX BMS IP gateway is een BTL-gecertificeerde Application Specific Controller (B-ASC) en BACnet Gateway (B-GW), die een naadloze integratie met elke BACnet-client garandeert.

Uit onderzoek van Schneider Electric blijkt dat het gebruik van B-ASC's de installatietijd en arbeidskosten met 75% kan verminderen in vergelijking met conventionele directe digitale regelaars. Deze kosteneffectieve BMS-integratieoplossing kan snel de voordelen - meer comfort voor de gebruikers en een hogere productiviteit - bieden van een zone- of ruimte-per-zone regeling van temperatuur, vochtigheid, verlichting en ventilatie in elk commercieel gebouw.