23. Feb 2024

KNX op Light + Building 2024: De duurzame oplossing voor slimme woningen en gebouwen in de spotlight!

KNX op Light + Building 2024:  De duurzame oplossing voor slimme woningen en gebouwen in de spotlight!

Dit jaar zet KNX op Light + Building (3 - 8 maart) de significante impact van zijn ecosysteem in de kijker (hal 12.0 B91). Deze editie zal naar verwachting meer dan 220.000 bezoekers trekken. Zij kunnen op de beurs de nieuwste IoT-producten en oplossingen van KNX ontdekken, en als eerste kennismaken met de toekomst van energiebeheer en nieuwe toepassingen voor energieopwekking, energie-optimalisatie en energieopslag. Verder zullen 25 KNX-leden hun talrijke KNX-innovaties en KNX-producten tonen op de KNX-stand. Meer dan 140 KNX-leden zullen ook aanwezig zijn met een eigen stand, om de diversiteit en efficiëntie van KNX als dé smart home- en buildingoplossing wereldwijd te benadrukken.

IoT, energiebeheer en veiligheid: de 3 pijlers van KNX

Op de hoofdstand van KNX onthullen we enthousiast onze IoT-producten, gecreëerd volgens de laatste technologische ontwikkelingen. Deze producten focussen op mensgerichte verlichting, digital twin modelling en verbetering van de binnenluchtkwaliteit. Naast deze innovaties presenteren we ook onze nieuwe energiebeheertoepassingen gericht op energieopwekking, -optimalisatie en -opslag. Al deze toepassingen zijn geïntegreerd in een veilig ecosysteem, en werken met de nieuwe ETS6.2-software. Deze showcase benadrukt onze inspanningen om de grenzen van slimme gebouwoplossingen en duurzaam energiebeheer te verleggen.

Onze visie op duurzaamheid: een milieuvriendelijke beursstand

Onze toewijding aan duurzaamheid komt niet alleen tot uiting in oplossingen voor woningen en gebouwen, maar ook in het ontwerp van onze stand zelf. De stand weerspiegelt perfect de waarden die we uitdragen. Door het gebruik van gerecyclede materialen is hij een tastbare weergave van ons streven naar een duurzamere toekomst. De stand is volledig ontworpen met het oog op veelzijdigheid en duurzaamheid: elk onderdeel is geschikt voor hergebruik tijdens andere evenementen. We nodigen iedereen uit om zelf te ervaren dat innovatie en ecologische verantwoordelijkheid hand in hand kunnen gaan.

Leer meer over revolutionaire updates in ETS en doe mee aan het KNX Championship

Een ander KNX-hoogtepunt op Light + Building 2024 is de ETS-sectie aan onze centrale stand in hal 12.0. Daar komen bezoekers alles te weten over de nieuwste ontwikkelingen en kunnen ze deelnemen aan het KNX Championship. Ze ontdekken de recentste updates voor ETS6.2 en krijgen een voorproefje van ETS6.3, met innovaties zoals smart linking, verbeteringen in cloudmogelijkheden en de introductie van KNX IoT als nieuw medium. We bieden bezoekers ook 30 procent korting op ETS6. Een unieke kans! Bovendien zal de ETS-ruimte dienen als platform om rechtstreeks in contact te treden met de ontwikkelaars van ETS6. Een ideale gelegenheid om vragen te stellen en feedback te geven. Daarnaast kunnen bezoekers deelnemen aan het KNX Championship, een wedstrijd die hen uitdaagt om een installatie te voltooien binnen een bepaalde periode. Hoofdprijs: een ETS6 Professional licentie.

Bruggen bouwen en kennis delen in de KNX Community: van starters tot experts

KNX organiseert presentaties, conferentiesessies en discussies onder leiding van gerenommeerde KNX-experts die inzicht bieden in de KNX-technologie. Bezoekers die nog niet vertrouwd zijn met KNX kunnen uitgebreid kennismaken met onze technologie voor woning- en gebouwautomatisering, krijgen gedetailleerde informatie over opleidingen, en komen alles te weten over het nieuwe KNX NextGen opleidingsprogramma voor studenten. Daarnaast is er een sectie gewijd aan ontwikkelaars, met aandacht voor het ontwikkelingsprogramma van KNX Association. Innovatieve bedrijven worden ondersteund via het KNX-start-upincubatorprogramma voor op KNX gebaseerde IoT-oplossingen.

Ontmoet KNX op meer dan 140 locaties op het beursterrein

Om ervoor te zorgen dat u niets mist van de boeiende KNX-highlights op Light + Building 2024, biedt KNX Association communityleden met plezier gratis tickets aan. Hiervoor kunt u surfen naar https://knxatlb.knx.org. Zo krijgt iedereen de kans om de KNX-stand te bezoeken in hal 12.0 B91.

Op KNX-stand C92 in hal 11.1 geven KNX Professionals gedetailleerde uitleg over de aspecten van KNX-energiebeheeroplossingen. Ze vertellen hoe KNX op verschillende manieren de duurzaamheid verbetert.

In hal 11.0 C07 vinden bezoekers een ander KNX-hoogtepunt: het ZVEH E-House. Daar tonen KNX Professionals hoe energiemanagementtoepassingen eruitzien in een echt huis.

Op stand 11.Via B01 vinden bezoekers ook de KNX Deutschland-stand. De KNX National Group Germany is aanwezig met zijn eigen leden om de nieuwste KNX-producten en -oplossingen in Duitsland te tonen.

Uiteraard zijn er naast de 25 KNX-leden die co-exposeren op de KNX-stand (12.0 B91) nog heel wat andere exposanten met een eigen stand op het beursterrein. Een lijst met alle 140 co-exposanten is te downloaden op onze website (via https://knxatlb.knx.org).