23. May 2024

Atouch & Cascoda: eerste KNX IoT Touch Panels

Atouch Winwel presenteert het eerste premium KNX IoT glazen keypad met wandactuator (aan/uit, rolluik en later dimfunctie).

Slechts twee maanden na het debuut van de KNX TP reeks glazen keypads op Frankfurt's Light + Building 2024, heeft Atouch zich aangesloten bij Cascoda om KNX IoT naar de keypads met wandactuator te brengen.

Dit is een gedurfde en pioniershouding om de installatie van aanraakpanelen te vereenvoudigen met behulp van draadloze KNX IoT. Toen ze elkaar ontmoetten en zich realiseerden hoe complementair hun technologieën waren, werden Bruno Johson en Duarte Geraldes (CEO's) het eens over een gemeenschappelijke visie die in recordtijd werd uitgevoerd door technische teams op één lijn te brengen.

In slechts zes weken tijd werd het volledige systeem gebouwd en getest met volledige interoperabiliteit tussen KNX IoT en TP producten, gebruik makend van de KNX Installer tool ETS 6.2. Tweewegcommunicatie werd gedemonstreerd met snelle responstijden en onberispelijke betrouwbaarheid in een verzadigde WIFI-omgeving.

Eenvoudige renovatie of toevoeging aan bestaande TP installaties is nu mogelijk in minuten in plaats van uren.

Een volledig werkend demonstratiepaneel was beschikbaar om aan te raken en te laten zien hoe eenvoudig het product is. De marktintroductie van de apparaten wordt verwacht in het 3e kwartaal van 2024 (als de KNX-certificering het toelaat).

Het gebruik van het KNX IoT zal eigenschappen met zich meebrengen zoals:

Atouch Winwel, Lda

Braga Bedrijvencentrum Largo da Misericórdia, Lote E1 | 4705-319 Braga | Portugal

(+351) 910 096 740 | info@atouch.com.pt | atouch.winwel.com