16.06.2021   Overzicht KNX A/V Integration Online Conference

Overzicht KNX A/V Integration Online Conference

Op 8 & 9 juni 2021 vond de succesvolle KNX AV Integration Conference plaats. Als de wereldwijd erkende STANDAARD voor woning- en gebouwautomatisering domineert KNX de integratie van elke toepassing naar een eenvoudige, verbonden en veilige slimme woning/slim gebouw. Niet alleen producten binnen het KNX-systeem, maar ook andere systemen die niet typisch KNX zijn. De focus van het evenement ligt op AV- en KNX-integratie.

Hieronder vindt u een samenvatting van de presentaties op het evenement.

Keynote: KNX & futureproof technologie voor een duurzame wereld - Kijk hier -

Verschillende toepassingen integreren is de specialiteit van KNX. En die mogelijkheid heeft van KNX de favoriete standaard ter wereld gemaakt. In de wereld van vandaag, waar digitale transformatie alles verandert, beheert KNX voortdurend zijn eigen evolutie om zijn positie te behouden als wereldwijde leider op het vlak van futureproof technologie voor een duurzame wereld.

Panel: De staat van AV in de omgeving van slimme gebouwen - Kijk hier -

KNX en AV bevinden zich allebei in de gebouwde omgeving, een omgeving die de laatste jaren snel veranderd is door de digitalisering en een IP-backbone. In dit panel zullen leiders uit de AV-gemeenschap de impact van die veranderingen bespreken. Ze bespreken ook hoe technologie KNX en AV nog dichter bij elkaar gebracht heeft.

KNX IQ: het KNX Stand Alone Panel voor elke toepassing - Kijk hier -

De voordelige en toch krachtige intrede in de wereld van KNX-gebouwvisualisatie. KNX IQ beheert en regelt uw elektrische installatie. Het is een Stand Alone Panel dat een volledige visualisatie van het appartement kan weergeven. Maar niet alleen appartementen worden volledig weergegeven op het touchscreen van +/- 20 cm. KNX IQ geeft u de controle over mediaruimtes, presentatieruimtes, restaurants en bedrijfsgebouwen. Het touchscreen is een apparaat dat aan een muur gemonteerd is en dat geïnstalleerd kan worden in heel wat bestaande inbouwdozen (retrofit) en slechts een beetje uit de muur steekt.

Busch-ControlTouch: KNX en SONOS - Kijk hier -

We geven u een overzicht van de Busch-ControlTouch van KNX en focussen op de audiotoepassingen ervan. Het is een visualisatieserver voor mobiele toestellen (iOS en Android) en Windows-computers. Niet alleen om uw volledige KNX-installatie te kunnen bekijken en regelen, maar ook een ingebouwde SONOS-brug met een volledige integratie van het SONOS-geluidssysteem. De SONOS-API is geïmplementeerd in het Busch-ControlTouch van KNX en het krijgt daarom het "Works with SONOS"-certificaat. Bovendien krijgt u inzicht in andere functies zoals de integratie van IP-camera's, Philips HUE, waarschuwingsberichten sturen via pushnotificaties en e-mail …

Voorbeelden van audiofuncties met KNX-apparaten:

• Regel uw SONOS-audiospeaker (bvb. afspelen, volume, een afspeellijst selecteren)
  • Creëer groepen speakers
  • Tekst-naar-spraak

Gira KNX productniews - Kijk hier -

In deze sessie vertelt de Gira-expert alles wat u moet weten over de nieuwe KNX-producten van Gira. Dat zijn onder andere de nieuwe Gira sensordrukknop 4, Gira KNX drukknop, de nieuwe actuatoren en KNX Secure.

Offlinespraakbesturing gebruiken voor AV-oplossingen - Kijk hier -

Bovenop het zorgen voor beveiliging, heeft de offlinespraakassistent ARAGON het voordeel dat het onafhankelijk van internetservers werkt en dus een hogere beschikbaarheid heeft. Aangezien er geen stille updates zijn, blijft de integrator gespaard van problemen die zich plots voordoen bij de klant. Bij het gebruik van een de KNX-visualisatieservers die ondersteund worden door ARAGON, wordt de KNX-installatie automatisch uitgelezen en kan die gebruikt worden zonder dat er verder iets geconfigureerd moet worden. Het geïnstalleerde multikamersysteem SONOS wordt ook automatisch herkend en kan onmiddellijk gebruikt worden. Verder zijn er templates om de integratie van tv met behulp van "NodeRed" mogelijk te maken. ARAGON is verkrijgbaar als inbouwunit voor een schakelkast of als wifi-tafelunit.

Panel: Waarom KNX en AV een perfecte match zijn - Kijk hier -

In deze gevorderde paneldiscussie over KNX voor AV-regeling wordt er een overzicht gegeven van het integratieproces van KNX en AV, met tips voor een betere integratie.

Integratie van KNX & AV: Een overzicht - Kijk hier -

In deze sessie van 30 minuten bekijken we de verschillen tussen AV- en KNX-oplossingen en wat de voordelen zijn van integratie van de twee. We bespreken ook kort een paar praktische voorbeelden van hoe u de twee kan integreren.

Een slimme woning: AV en KNX integreren - Kijk hier -

In deze presentatie stellen we Control4 voor, een internationaal toonaangevende fabrikant van AV-oplossingen. En we bespreken hoe AV geïntegreerd kan worden in KNX. We stellen ons concept voor "Mijn woning is mijn kasteel: behulpzaam, persoonlijk, veilig en privé.". Vervolgens gaan we over naar ons eenvoudig te gebruiken Smart Home Operating System (Smart Home OS) en tonen we u hoeveel meer u klanten kan aanbieden met Control4.

Basalte Home: de voordelen van een eigen KNX-AV-integratie - Kijk hier -

AV-applicaties integreren in KNX - Kijk hier -

Voor de integratie van non-KNX-applicaties op het KNX-systeem heeft Weinzierl de KNX-BAOS-architectuur ontwikkeld. Een breed gamma van KNX-modules en -gateways geeft fabrikanten de kans om KNX-connectiviteit aan hun producten toe te voegen. De sessie legt de KNX-BAOS-architectuur uit en geeft een overzicht van het ontwikkelingsproces dat begint bij de keuze van technologie via ETS-integratie tot de KNX-certificering.

ise-gateways voor multimedia met KNX - Kijk hier -

Introductie van ISE-gateways voor KNX-AV-integratie:

• SMART CONNECT KNX SONOS
  • SMART CONNECT KNX Panasonic