12.06.2019   Welkom bij KNX Nederland

Welkom op de website van KNX Nederland. Wij zijn een vereniging die bestaat uit fabrikanten, leveranciers, importeurs en groothandelaren van KNX-producten en/of -systemen of producten die compatibel zijn met het communicatieprotocol KNX.

KNX Fabrikanten Alle fabrikanten en leveranciers van producten en/of systemen die op KNX zijn geënt, kunnen lid worden van KNX Nederland. Dit kan als KNX-fabrikant, als vertegenwoordiger van KNX-fabrikanten of als leverancier van producten die met KNX-gecertificeerde producten kunnen worden geïntegreerd. Alle leden moeten de doelstellingen van de vereniging onderschrijven.

Huidige KNX-fabrikanten:

• ABB
  • B.E.G. Luxomat
  • Gira
  • Hager
  • Hateha/JUNG
  • Isolectra/Wieland/Eelectron
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Somfy Nederland
  • Mean Well
  • Xxter

KNX GroothandelsPartners Groothandelaren kunnen ook lid worden van KNX Nederland. Als KNX GroothandelsPartner geven groothandelaren het signaal af dat zij bijdragen aan de markt voor installaties die via KNX te automatiseren zijn.

Huidige KNX GroothandelsPartners:

• Oosterberg
  • Rexel
  • Schuurman Groothandel in Elektrotechniek
  • Solar Nederland
  • Technische Unie

KNX Associates Technologypartners en kennisinstellingen kunnen lid worden van KNX Associates. Leden van KNX Associates hebben een informerende en/of adviserende rol binnen de markt en kunnen zo de markt voor KNX-producten vergroten.

Huidige KNX Associates:

• Alphatronics BV
  • Brancheorganisatie Gebouw Automatisering
  • Instaver Systems
  • Meerdan
  • Osec
  • PureDomotica
  • Smart Homes
  • Leertouwer

KNX Professionals Installateurs en systeem integratoren die met KNX werken kunnen zich in de markt als KNX Professionals onderscheiden. Dit doen zij door lid te worden van de community Smart Inside. Deze community is opgericht door KNX Nederland om vakmensen die met KNX werken in contact te brengen met alle andere professionals in de wereld van woning- en gebouwautomatisering. Meer informatie op https://smartinside.nlhttps://smartinside.nl

Bestuur KNX Nederland wordt aangestuurd door een bestuur, dat bestaat uit zes fabrikanten, een vertegenwoordiger van de KNX GroothandelsPartners en een vertegenwoordiger van de KNX Associates. Momenteel bestaat het bestuur uit de volgende personen:

• Ad van Berlo (Smart Homes, vertegenwoordiger KNX Associates)