29.06.2022   VDE keurt KNX Secure goed

VDE keurt KNX Secure goed

De vooraanstaande test- en certificeringsinstantie keurt KNX Secure goed vanwege zijn cyberveiligheid en robuuste bescherming tegen aanvallen.

De VDE (Vereniging voor elektrische, elektronische en informatietechnologieën) is een van de grootste technische en wetenschappelijke verenigingen ter wereld. De test- en certificeringsinstantie staat bekend als een bekwame organisatie die er strenge technische normen op nahoudt. De VDE is wereldwijd actief en onderhoudt een internationaal netwerk van dochterondernemingen en samenwerkingsverbanden.

De VDE heeft het KNX Secure-protocol getest en het de ‘Information security tested Smart Home and Building' certificering toegekend. Dit is een teken dat KNX Secure goede praktijken toepast en de normen in cyberveiligheid naleeft, niet alleen voor specifieke producten. De certificering houdt rekening met het volledige systeem, met inbegrip van de tool voor de inbedrijfname van projecten (ETS), visualisatieclients en producten.

Deze certificering bevestigt dat KNX Secure systeemconcepten en protocollen aanreikt voor zowel losse producten als de ETS. Daarbij maakt het protocol gebruik van geavanceerde encryptietechnologie, is het gestoeld op goede praktijken en voldoet het aan de normen op het vlak van cyberveiligheid.

Deze certificering in het bijzonder beaamt bovendien dat de KNX-communicatiestandaard voldoet aan hetzelfde niveau van veiligheidsnormen dat gewoonlijk voor losse producten geldt.

Social share