18.11.2020   KNX verwelkomt Sony als 500ste lid

KNX verwelkomt Sony als 500ste lid

KNX versterkt haar internationale karakter van het toonaangevende protocol met de toetreding van Sony tot de KNX-gemeenschap. De KNX Association is trots om Sony als 500ste lid te mogen verwelkomen. Dankzij de groeiende populariteit van KNX IoT en ‘Services met KNX' breekt er een nieuw tijdperk aan. De uitbreiding van het KNX-ecosysteem dat hierdoor ontstaat zorgt voor nieuwe dimensies met nieuwe mogelijkheden. Steeds meer Tech-bedrijven willen daarvan onderdeel uitmaken.

KNX staat bekend als de wereldwijde standaard voor woning- en gebouwautomatisering met een hoge mate van interoperabiliteit tussen producten van verschillende fabrikanten en verschillende toepassingsdomeinen. De nieuwe functies voor gebouwbeheer waarmee Sony's TEOS Corporate Solutions is uitgebreid, sluiten hier naadloos op aan.

‘Sleutelpartner gebouwautomatisering' "Ons doel is om de functionaliteit en de dataregistratie van werkplekapparaten uit te breiden naar breder gebouwbeheer", zegt Nicolas Berg, hoofd marketing bij Sony Professional Solutions. "We willen onze klanten unieke oplossingen bieden door de combinatie van AV-, IT- en gebouwprotocollen. We zien de KNX-technologie hierbij als sleutelpartner voor gebouwautomatisering. Het was voor ons dus een belangrijke stap om KNX-lid te worden."

‘Reputatie opbouwen' Door het KNX-lidmaatschap profiteren Sony en haar klanten van de betrouwbaarheid van de toonaangevende vereniging voor gebouwbeheer. Nicolas Berg: "Met deze samenwerking kunnen we onze reputatie uitbouwen en onze propositieontwikkeling bevorderen om meer waarde te bieden aan de organisaties waarmee we samenwerken."

Toekomst IoT vormgeven De toetreding van het 500e lid is een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van KNX. In het afgelopen decennium verdubbelde het aantal KNX-leden. "We zijn erg trots om Sony aan boord te hebben en om te zien dat de wereldwijde KNX-gemeenschap constant groeit, aldus KNX-president Franz Kammerl. "Met KNX IoT als ultramoderne technologie en met de innovatieve geest van belangrijke fabrikanten zoals Sony en hun uitstekende producten geven we samen de toekomst van het internet der dingen vorm."

Social share